Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Lördag på Karlskrona BK

Av Linda - 22 juli 2007 00:04


Vi sov inte speciellt gott inatt. Hundarna tyckte det var konstigt att sova i husvagnen och fann ingen riktig ro. Dessutom oroade jag mig för att Pirayan skulle hoppa ner och kissa på golvet.


Kl. 06.00 gav vi upp och klev ur sängen. Husse skulle inte döma förrän senare på dagen och jag skulle inte tävla förrän i de två sista klasserna, så vi hade haft en förhoppning om att kunna sova tills folk började röra sig upp mot stugan. Nu fick vi istället försöka fördriva tiden fram till första start kl. 9. Då skulle vi i alla fall ha något att titta på. Efter lite frukost och hundrastning så kunde jag vandra iväg mot banan. Under förmiddagen höll min två elever mig sysslesatt i klass 1 och 2. De var så himla duktiga!


Till slut blev det i alla fall min tur att tävla, och jag började i hoppklassen. Jag hade kollat upp mina startnummer på Internet och Luna hade 2 och Nova 8. Det tyckte jag var lite tätt, så jag kollade med inroparen om jag kunde springa med Luna först och flytta Nova till sist. På Internet hade det stått fel, och det visade sig att jag hade 8 och 26 istället. Och det var ju lugnt, då hann jag byta hund och hämta andan innan jag skulle in igen.

När det var min tur så insåg jag att jag hade fel hund med mig! Jag hade hämtat Luna eftersom jag trodde att hon hade 2. Men nu startade jag först med 8 - och det var ju Nova.

Men det ordnade sig, och de fantastiska funktionärerna bytte raskt plats på mina hundar i papprena.


Banan var inte jättesvår och hade bara egentligen ett ställe som jag fick ångest inför. Var föraren bara snabb så fick man inte problem. Men snabb är jag inte! Alltså fick jag välja en annan taktik.

Redan i slalom fick jag en vägran med Luna. Det svåra stället klarade vi men diskade oss på nästa hinder istället. Att köra Luna är inte som att köra en vanlig hund.

Min vackra Nov-Nov är så duktig - synd bara att jag inte kan matcha henne. Jag försökte vinna tid genom att göra ett blinbyte, något som vi aldrig egentligen tränat på. Givetvis tappade jag hunden och fick en vägran. Ett skutt tillbaka över ett hinder och vi var diskade. Jag bara gapskrattade! Det var bara mitt fel, helt och hållet.


Vi hann knappt andas innan det var dags för agilityklassen. Banan var ganska svår och hindren stod tätt.

Jag startade först med Luna. Redan under uppvärmningen kände jag att hon var väldigt ofokucerad. Men jag lyckades hålla ihop henne ända till slalomen - där missade hon en enkel ingång. En stund senare sprang hon förbi A-hindret. Vi kom imål i alla fall, med 10 hinderfel och Gud vet hur många tidsfel.

Min fantastiska Nova gick som ett fullastat godståg i nerförsbacke, knep en 6:eplats och en SM-nolla.


Kvällen tillbringade vi i vårt förtält med god mat och god dricka. Vi var allihopa trötta ganska tidigt och var och en gick till sitt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards