Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2008

Eländiga förhållande

Av Linda - 5 oktober 2008 16:41


Vi som samlades på Skurups BK var eniga om en sak: Vi kan inte vara kloka i huvudet!

Vinden ven i stormbyar och regnet piskade. SMHI uppmanade till att stanna inomhus, men vi tävlade glatt agility i ovädret. Glatt och glatt, de flesta gnällde rätt bra.

Jag som inte äger några regnkläder var genomblöt efter bara några minuter. Tältet gick inte att sätta upp på grund av blåsten och det fanns i princip ingenstans att läa. Jo, inomhus eller i bilen, men då såg man inte vad som hände på banorna.


Hoppklass 1 var inte speciellt lätt, faktiskt tekniskt svårare än tvåan. Inte speciellt många räta linjer, mycket utsvängar och och en slalomingång från klockan 11. Lägg därtill ojämt underlag och ankeldjup lera.

Spice skötte sig duktigt ända fram till däcket där det satt en funktionär. Jag var så säker på att hon skulle hoppa däcket att jag redan hade förflyttat mig till nästa passage. Men jag såg i ögonvrån hur funktionären flaxade till med armen och hur Spice vek av från vägen.

Med fem snörpliga fel men ändå en bra tid så slutade vi tvåa.


I agilityklassen tjuvstartade hon och stack upp på A-hindret fast att jag kallade som en galning. Resten av banan gick hon jättefint ända fram till en tunnel. Där kom det lite smörgåsfolie med klegga flygande och Spice bestämde sig för att ta ett litet mellanmål.


Vi stannade bara precis så länge att vi hämtade vårt pris, sedan ville vi bara hem. Jag var våt in på bara skinnet och husses regnställ hade börjat ta in vatten.

Visst är agility roligt?


 
 
Ingen bild

Flisan

6 oktober 2008 20:41

Hej ville bara säga att jag följt din blogg i ett par månader nu och tycker det är väldigt kul att läsa :) Jag funderar på att skaffa hund nästan sommar (09) och det kommer nog allra troligast bli en sheltie i så fall. Är det en lämplig första hund?
felicia_olsson86@hotmail.com

 
Ingen bild

Anki/Dumle

6 oktober 2008 22:39

Visst är det härligt med agility-nördar!

 
Sara

Sara

7 oktober 2008 08:10

... men du har ju en riktig AGILITYSTJÄRNA =)

http://lunaqueen.blogg.se

 
Ingen bild

Eva och Mats

7 oktober 2008 08:20

Hej
Jag håller med man kan inte vara klok i huvudet och detta gör man frivilligt men det är någon skusning med det i alla fall vi skulle haft tävlingen på måndagen isället men vädrets makter rår man inte på tur är väl det. Eva

 
Ingen bild

Lottie

7 oktober 2008 09:13

Nu får man betala priset... har huvudvärk och kroppen protesterar - inget jobb idag. Hoppas att jag kan kurrera mig till imorgon. Zac är på G som vanligt i alla fall.

Kan inte låta bli att beundra lilla Spice pirayan. Det är ju bara hennes 4:e tävling i år och hon är superduktig!!

Kram, kram och tack för hälsningen i gästboken hos Bialitt!

 
Karin

Karin

7 oktober 2008 21:00

Jag som inte trodde nu skulle åka på söndagen med det vädret!!!
JÄTTE GRATTIS TILL PLACERINGEN.
Kramar

http://www.coolmixkennel.se

 
Ingen bild

tina och nixapixa o nayabaja

8 oktober 2008 20:25

Stort Grrrrrattis till systeryster för så fina framgångar....ni är ju så j-v bra :o)
.. jag vill också tävla ju....
Är sugen på ridhusträningen i vinter fast jag inte tänkte då det är kallt och jäkligt och hon har rehabbat, men jag kan nog inte låta bli.... va tror du ??????
Lite lugnt och sansat va, borde gå.....
Kramkram /jag skrattade gott åt kakjäveln och recepthelvetet hahahahhaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards