Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Linda - 10 mars 2008 16:13


En del verkar tycka att det är passè att ha en omröstning om julen. Så här kommer en ny.

Av Linda - 10 mars 2008 12:40


Egentligen är det väl så att tiden går fort när man har roligt, men även när man har mycket att göra. Mycket att göra och roligt går inte hand i hand, men ibland ska man ha tur.


I helgen har vi både haft mycket att göra OCH roligt. Eller frågan är om husse har haft roligt. Vi har ägnat en del tid åt husvagnen som sakta men säkert börjar ta form. Ocfh eftersom husse inte tycker att jag vare sig ska såga eller skruva något så får jag göra det jag är bäst på - bestämma, vara ivägen och underhålla.

Men till och med husse blev tvungen att erkänna att mina desigidèer förhöjde trivselfaktorn i vagnen.

Vi hinner inte bli klara med allt innan påsk, en del får vi fixa under påskhelgen och en del i sommar, men den blir helt klart bebolig.


Veckan har upptagits av möten och kurser och vi har inte varit hemme en kväll. I fredags skulle vi också varit iväg, men jag jobbade länge, och till och med husse tyckte att det fick vara nog.

I helgen har vi betat av en massa saker. Husse höll i funktionärsutbildningen på klubben i lördags och jag var hemma och fixade. Jag fick gjort lite beställningar, planerat kurser, sytt gardiner och städat.

När husse kom hem tapetserade vi luckorna som ska vara i husvagnen.

Vädret var helt underbart hela dagen, men tyvärr hann jag inte vara ute,. Men balkongdörren stod öppen och hundarna låg ute på trägolvet och mös.


I söndags höll vi kurs hela förmiddagen. Tyvärr hade vi inte vädrets makter med oss och det blåste och regnade hela tiden. Rååkallt blev det.

Alla var så fantastiskt duktiga och jag var grymt imponerade hur självgranskande och realistiska alla hade varit när de gjort sin läxa som handlade om drömmål och delmål. Fantastiskt!


Fast att vi skulle iväg direkt efter kursen och jobba med husvagnen så kunde jag inte låta bli att träna lite med både Spice och Nova. Nova är full med tryck och vill bara springa. Så det blev inte så bra. Spice ville också springa. Men till slut lugnade hon ner sig och tog både säcken, balansen, A-hindret och gungan. Nu klara hon gungan helt själv.


Klockan blev jättemycket innan vi var klara med husvagnen, så vi åkte raka vägen hem och fixade lite. Spice och Rupa blev badade eftersom de ska ställas ut på söndag. Nova fick också bada eftersom hon envisades med att rulla sig i allt möjligt när vi var ute vid husvagnen. Hon luktade som jag vet inte vad.

Det blev ganska sent innan alla hundar var fönade och torra. Jag provade ett nytt balsam som verkligen var bra. Spice fick inte en tova och Rupa är inte längr lockig. Kanon!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards