Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Linda - 14 maj 2008 00:53


Min vackra Nova är inte riktigt kry. Hon har åter igen gått ner sig i deppträsket och är inte riktigt sig själv. Hon har också stor problem med vikten och trots ihärdigt motionerande och svältande så tappar hon inte ett gram. Päls har hon tappat konstant i flera månader men inte blir den tunnare för det. Faktum är att om hon inte varit så tjock så hade jag ställt ut henne massor, för hon är så fin i sin stora päls.

Jag misstänker att hon har problem med hormonerna och i nästa vecka ska vi till veterinären för att ta lite prover.


Idag har vi haft Vårmarknad på jobbet. I flera månader har barnen tillverkat olika saker som har sålts idag. Hälften av pengarna behåller vi själva och resten går till Majblommefonden som hjälper barn som kanske inte har råd att gå på simskola eller spela innebandy med sina kompisar.


När allt var slut och vi höll på att plocka undan så kom husse promenerande med hundarna. Medan han stod och väntade på mig så kom en stor boll flygande över gården och Nova blev helt tokig. Husse blev tvungen att släppa henne så hon fick leka med den, och hon spelade den runt skolgåden så gruset flög.

När vi gick till bilen för att åka hem så spelade hon bollen med sig och vi stannade på parkeringen och lekte med henne en bra stund. Då verkade hon vara den gamla glada Nova igen.

Men nu ikväll har hon bara legat. Jag hoppas verkligen att proverna ger ett svar så att jag får veta hur jag kan hjälpa henne. Det skär i hjärtat att se henne sån här.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards