Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Skånska Mästerskap och dårar som pippar mer än andra

Av Linda - 12 april 2009 21:04


Åh, vad det var tungt att gå upp i morse! Två dagar i Nils Holgersson-hallen är inget vidare för psyket. Ekot i denna plåthall sliter otroligt på de franska nerverna, och just idag önskade mina nerver att få sova en stund till och återhämta sig. Men de fick de inte för vi skulle tävla Skånska Mästerskapen.


Vädret var ingen höjdare på morgontimmarna, dimman låg tung över Kristianstad och solen lyste med sin frånvaro. Något som också lyste med sin frånvaro var tältuppsättningstekniken. När vi skulle sätta upp vårt nya svindyra tält så ville det sig inte riktigt och husse höll på att få ett hysteriskt utbrott. Jag fick stå vid sidan om och se dum ut, när husse tänker och ska fixa är det förbjudet att lägga sig i. Till slut fick vi upp tätlhelvetet och var väldigt nöjda med vårt inköp under resten av dagen.


För vår del brakade SM (Skånska Mästerskapen) igång med en gång. Först startade vi med laget i hoppklassen. Under banvandringen fick vi veta att första laget var struket. När jag hämtade hundarna i tältet borta på andra banan hörde jag att ropade ut vårt nummer till start. Snacka om noll förberedelsetid!

Spice startade först, fick en fin tid men rev tyvärr oxern på ren orutin. Nova och Luna gjorde varsitt felfritt lopp. När klassen var slut hade endast två lag gått i mål, vi och ett lag från Råådalen bestående av idel ädel racersheltisar. Ni kan säkert själva räkna ut vilka det var. Båda lagen hade fem fel, men Råådalen hade betydligt bättre tid.

I den avslutande agilityklassen gjorde Nova och Spice varsitt felfritt lopp men husse tryckte Luna förbi en tunnelingång och fick en vägran. Laget från Råådalen var så överlägsna oss i tid att de hade behövt diska sig för att vi skulle kunna vinna. Men att ta silver på SM är ju inte så dumt!


Under dagen har folk haft rysligt roligt åt vårt lagnamn. För på listorna har det inte stått Team Dårpippiland. Det har stått Dårpipparna. Hur den som registrerat anmälningarna har kunna läsa fel på en tydligt dataskriven anmälan är en gåta. En del har nog undrat vad vi har tänkt med när vi har döpt oss till detta. Ni som läser bloggen vet ju varför vi valt namnet Dårpippiland, men alla andra tro nu att vi skryter om vårt sexliv. Hade de känt oss lite bättre hade de vetat hur fel de har...


De individuella klasserna började med agilityklass. Spice startade först och var så himla duktig. Noll fel och en lite långsam tid. Även Nova och Luna gjorde varsin nolla och efter första loppet låg vi på 12, 13 och 14:e plats. Den avslutande hoppklassen var lite klurig och skördade sina offer.

Nova gjorde en nolla och slutade sjua. Spice vände och gick ur säcken, men det räckte ändå till en åttondeplats. Husse och Luna diskade sig tyvärr.


Efter att ha sprungit åtta långa lopp på den knutiga heden så var jag inte vidare sugen att starta i klass 3. Men det var tur att jag gjorde det, för i agilityklassen kom Nova fyra och fick årets första SM-pinne. Luna och husse kom femma och fick också en SM-pinne.

I hoppklassen var vi så trötta så trötta, men tog oss ändå igenom den svåra banan med några tidsfel och en elfteplats. Luna och husse fick också tidsfel och slutade nia.


Nu är årets första tävlingshelg (äntligen) över! På tre dagar har jag sprungit 6 + 7 + 10 lopp. Det är en alldeles ryslig massa metrar. I morgon ska vi göra så lite som möjligt. Sedan får vi se när vi orkar träna agility igen.



 
 
Ingen bild

Lottie

12 april 2009 21:38

GRATTIS!!! Låter som ni är på G igen!

Men jag skattade så jag kiknade när jag läste om Dårpipparna...Kan ni inte byta till det namnet istället =)
ses om en vecka!
//Lottie och Zac med familj

 
Ingen bild

Veronica

12 april 2009 22:24

Vilket utmärkt lagnamn! Hahaha! Tur att ni inte tagit in någon annan stackars oskyldig i ert pippande lag! =)

Grattis till första SM-pinnen!

 
Mia och Vilda

Mia och Vilda

12 april 2009 22:24

Byt namn!
Starta en ny undersökning på hemsidan, så kommer ni att se att vi alla vill att ni byter namn på laget:)

Grattis till SM-pinnarna!

http://agilityvilda.blogspot.com

 
Karin

Karin

13 april 2009 07:48

;))))))))))))))))))
Härligt Linda & Magnus!
Kan man annat än skratta!!!
Grattis ni har varit super.

http://coolmix.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

13 april 2009 10:04

*HAHAHAHA!*
Jag tror inte att det handlade om att läsa fel, jag tror att den som registrerade er gjorde det på ren djävulskap...
Tur att ni, om ngn, kan ta det! Det är väl bara att dra på ett STORT leende & låta folk tro det de tror!
Snyggt jobbat med pinnarna!
Se nu till att försöka VILA lite oxå.. :)

http://www.clerselius.se/pixie.php

 
tina

tina

13 april 2009 12:42

Hahahah, jag kiknar av skratt. Agility är så roligt på så många olika sätt, detta "Dårpipparna" var ett av dem hahaha!! Skönt att ni kan bjussa på det :o) Jag undrar nog vem som skrev vad ja´!?! hehe. Jättegrattis till fin säsongsstart och grattis till SM-pinnar Hurrahurra för världens bästa uppfödare :o)
Kramar i massor fr Stockholm

http://nixxa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecca

13 april 2009 17:47

Tack för tipset det ska jag göra nästa gång vi tränar! :D Tack det gick ju jättebra för dig också så grattis till dig och Novnov också :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards