Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

Just hanging around

Av Linda - 14 november 2009 19:10


Just nu händer egentligen inget som är värt att blogga om. Tiden rasar iväg med farlig fart, men det händer liksom inget som är intressant att skriva om.

Träningen ligger just lite på is. Vi har inga tävlingar att se fram emot och jag är faktiskt lite mätt på agility just nu. Kanske inte kurserna då, för nu börjar det hända väldigt trevliga och intressanta saker i grupperna. Som de utvecklas!

Jag håller på att planera nästa års kurser för fullt, och det går sådär. Det är många som vill gå kurs och tiden räcker inte riktigt till för alla. Jag måste komma på någon smart lösning, men just nu står det alldeles still i huvudet. Men skam den som ger sig.


På jobbet är det mest pest och pina såhär års. Vädret är kasst, ungarna trötta och pedagogerna är ännu tröttare. Vi försöker planera för nästa år, avsluta pågående år samt tänka ut trevligt julpyssel. Hm...

Hemmavid börjar det så smått bli ordning och reda. Åtminstone inomhus. På ovanvåningen. Källaren tittar jag ner i ibland och suckar. När ska jag ha tid?


Nova är med största sannolikhet dräktig. Hon är så märklig som bara Nova är när hon är dräktig. Och så har hon lagt på sig. Inte om magen. Bara på revbenen. Jag tänkte jag skulle boka in ett ultraljud i början av december, bara för att vara på den säkra sidan. För annars ska Nova snabbanta och vara startklar till My Dog, supertaggad på att ta sista SM-pinnen.


Idag har det varit en ovanlig dag i Dårpippiland. Vi har bara slöat. Det mest vettiga jag har gjort är att dammsuga och hitta banor till morgondagens kurs. That's it!

Vid lunch tog vi en liten roadtrip till Förslöv och tygaffären för att fylla på lagret. Sedan fortsatte vi ut till Boarp vid Hasses Lada och strosade omkring i butikerna där. Mysigt!


Dagens bild föreställer Miza där hon ligger på en av soffkuddarna som tillhör ryggstödet på soffan. Vi hade trevligt besök igår och Miza blev så till sig över de medhavda hundarna av samma ras, att hon fullkomligt ramlade ihop av trötthet. Bilden skildrar livet i Dårpippiland ganska bra - den 14 november 2009.

Just hanging around!


  

 
 
Ingen bild

Jeanette

14 november 2009 20:00

Tänk att bara få vara så söt när man sover

 
Ingen bild

Camilla

16 november 2009 16:02

Vart tog pälsen vägen???????
Gissar att hon är "råttesöt" just nu.

Camilla

 
Mia och Agility Vilda

Mia och Agility Vilda

20 november 2009 13:25

JAAAAAA!!!!! Kurs för Aller igen!!!!
Nu ska det bara bli rätt helg för oss som bokas:)

http://agilityvilda.blogspot.com

 
rebecca

rebecca

21 november 2009 23:28

Neej.. Kan vi inte träna innan någon av dina kurser på tisdag eller onsdag?

http://www.reagility.blogg.se

 
rebecca

rebecca

22 november 2009 11:01

okej, jag kan ju säga vilken dag vi tänkte komma dit så kan du se om han vill :)

http://www.reagility.blogg.se

 
rebecca

rebecca

24 november 2009 17:29

haha mm. förstår inte varför dom ska förstöra för alla, lyckas man kvala så lyckas man kvala och då har man ju vad som krävs. inte precis så att banorna är mkt svårare eller så.. lite är dom ju men ja, så trött på SBK och tillhörande sektorer och grupper

http://www.reagility.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

28 november 2009 19:09

Vilken fin julbild! Kramar

http://mirtini86.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards