Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Trädgårdsarbete

Av Linda - 18 april 2010 22:09


I år har vi en ovanligt lugn vår på tävlingsfronten. Vi har tagit det oväntat vuxna beslutet att ta det lite lugnare under ett års tid, bara för att se hur det är. Än så länge har ingen av oss dött eller mördat den andra.

De senaste helgerna har kretsat kring trädgården. Jag tillhör en hopplös människortyp som envist hävdar att man VISST kan få allt man vill och att ingenting är omöjligt. Tack och lov har jag dock förmågan att erkänna mig slagen och backa på åtminstone någon punkt.

Äldre, mer erfarna och visare människor har skrattat lite överseende åt mina planer på att ha en vacker trädgård och kennel på samma tomt. Till saken hör att jag av naturen är ganska lat och bekväm av mig.


Hur gör man då för att lyckas med detta?

Jo, man lägger ner en h*elvetes massa tid på strukturera om hela trädgården så att den tilltalar en rent praktiskt och estetiskt. Sedan investerar man obcsent mycket pengar på vackra växter som garanterat kommer att växa sig stora nog på en säsong för att effektivt kväva allt ogräs samt förhindra sheltierace i rabatterna. För att blidka den oestetiska revisorn så inhandlar man även X antal "billiga" påsar med diverse fröer som man sedan sår i alla byttor och krukor man kan hitta. Dessa ställer man sedan på varje ledig och solig yta inomhus.

Som avledande manöver sätter man sedan revisorn på det svettigaste och skitigaste jobbet man kan hitta - att gräva fram och såga sönder stubbarna efter den giftiga Taxxushäcken. Vederbörande ska sedan montera upp ett snyggt trästaket där häcken stod. Detta bör sysslesätta revisorn ett tag.


Hundarna tycker att det är toppen att hela flocken är ute tillsammans. Hjälpsamma är de ju inte precis, men det är ganska mysigt.


Här stod det fram till i höstas stora mörka rhododrendon. Sånt trams gillar vi inte, nu ska här istället finnas en snygg och praktisk stenläggning. Tanken är att hundarna ska vilja ligga här under varma sommardagar.


   

Revisorn svettas och sliter. Det är liksom något visst med karlar i blåställ...  


  

Ungdomarna leker och roar sig.


Tanterna sov gott i vårvärmen när de inte väldigt närgånget kom för att se hur det gick för mig och stenläggningen.


 

Miza och roten till allt det onda. Mazarinen är INTE bra på trädgårdsarbete, däremot är hon klippt och skuren som terrorist.


   

Va?! Ska vi gå in REDAN?


    

 
 
Ingen bild

jeanette

18 april 2010 22:57

så fint det blir

 
Ingen bild

tina

19 april 2010 12:25

Hehehe...ja blåställ e inte dumt heheh...

Kloka ni som snappar ner på hastigheterna lite.
Kramar till er alla.

 
Mia med flock

Mia med flock

19 april 2010 12:47

Klart att man kan göra allt och allt på en gång! Tror på dina trädgårdsplaner! Jag har också trädgårdsplaner, men jag är inte lika flitig på den fronten...

PS: Rhododrendon mår bra och trivs hos oss!

http://agilityvilda.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards