Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Linda - 21 februari 2010 18:38


Idag är det söndag och vi har varit lediga. Förutom att plocka undan lite så har vi bara tagit det lugnt och slötittat på OS. Snön har vräkt ner hela dagen och vi fick ta oss i kragen och gå en promenad med hundarna. Efteråt släppte vi dem på ängen så de skulle få lite extra motion och förhoppningsvis sova resten av dagen. De enda som blev motionerade i den djupa snön var vi - hundarna kunde gå ovanpå snön...


Det händer inte så mycket just nu. Kurserna borde vara i full gång men på grund av all snö så har det inte riktigt blivit så. Eftersom jag kallt räknat med att vara ute så tänkte jag inte ens på att boka Stallet. Det är inte optimalt att träna agility där, åtminstone inte tävlingsträna, då tycker jag att det är bättre att vara ute trots kylan. Vi har haft snö förr när vi har haft kursstart i februari, men aldrig mer än 0,5 cm. Nu ligger det nästan 0,5 m ute på plan och all träning är utesluten. Men skam den som ger sig! En kurs har i alla fall startat och förhoppningsvis startar ytterligare två i veckan.


Apropå kurs så arrangerade vi tävlingskurs för Annica Aller förra helgen. Det var ett gäng garvade förare som samlades för att få hjälp med sina nya hundar. Jag hade med mig Spice, det gäller att ta all träning man kan få. Vi har inte hunnit träna något alls sedan vi gick kurs sedan. Men enligt Annica så har vilan gjort oss gott och vi presterade bättre än någonsin. Nova fick också vara med på ett hörn. Spice kontaktfält är redan fina så jag passade på att få hjälp med Nova. Hennes kontaktfält har jag förstört för all tid och evighet, det vet jag, men att träna om fullkomlig med en hund som snart är åtta år känns meningslöst. Så istället fick jag hjälp med att utnyttja det hon redan är bra på, utnyttja det och överleva agilityklasserna utan att ha ångest inför balansen.


I veckan åkte Sol till Stockholm och hade date med stilige Pysen. Sol uppskattade inte hans uppvaktning utan gav den stackaren ett kok stryk. En bra parning fick de i alla fall till och nu håller vi tummarna för att det räcker. "Fyra sekunder - underbart är kort..."


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards