Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 26 december 2016

Av Linda - 26 december 2016 17:09

Det har varit en lugn jul i Dårpippiland. Skolan slutade sent i år, den 22 december, så det hann aldrig bli någon jullovsfeeling. Lillejulafton jobbade jag för första gången sedan jag färdig fritidspedagog så husse fick åka på julfirande själv. Julafton firade vi med min familj efter att först ha tillbringat några timmar på agilitybanan. Vi har tagit oss ur vintervilan så smått och har börjat köra igång hundarna inför nästa säsong. Antalet tävlingar lär inte bli många så det gäller att vara väl förberedd och prestera. Steppa ska debutera i klass 2 i mitten av januari men Yippie får nog vänta med sin klass 3-debut tills nästa kvalperiod börjar. Vi har en del att jobba på! Bjuder på en lite suddig film från julaftonens träningspass.



För övrigt har vi tagit det väldigt lugnt. På juldagen drog vi iväg på mellandagsrean, vilket inte hade kommit igång på Väla som höll stängt hela dagen. Men vi fick i alla fall äntligen köpt en nya skrivare! Den gamla gav upp under hösten och det har varit spännande att läsa banskisser i mörkret när det fattats både hinder och numrering - lite gissa, bygg och spring över det hela.

I dag på annandagen åkte vi till Väla för att jag skulle göra av med lite mer födelsedagspengar. Jag krymper sakta men säkert och mina vardagsbyxor hänger lite på halv stång. En av fördelarna med att tvingas handla på Zizi är att personalen är så otroligt kunnig och respekterar ens prova-byxor-fobi. De vet vad man ska ha på sig och varför, och så trollar de fram x antal modeller som allihopa passar. Visst kostar det lite mer än på Lindex och Kappahl, men hitills har jag inte lyckats slita ut ett enda par byxor köpta på Zizi eftersom brallorna helt enkelt är sydda för figurer som min. Att man dessutom får 50% rabatt och fått presentkort i födelsedagspresent gör ju inte heller ont.

Nu på eftermiddagen har jag faktiskt suttit några timmar i min fåtölj och läst en bok. Det ni!


Årets julgran

                     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards