Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Linda - 6 oktober 2007 12:16


idag har vi varit i Trelleborg på tävling. Husse dömde och jag fanns på plats för att coacha kursare.

Redan när klockan ringde - 04.15 - så visste Nova precis vad som var på gång. Hon hoppade upp till mig i sängen och laddade för tävling. Det går inte att beskriva hur hon ser ut och känns, men jag kan inte ta fel på vad hon vill.


Till Novas stora besvikelse så gick husse ut och ställde sig på banan och det betyder bara en sak; att Nova inte får springa. Så hon vände helt sonika rumpan mot banan, sur som en ättiksgurka, och blängde på mig med ögonvitorna. Hela tältet fullkomlig osade sur hund.

Så jag sökte upp tävlingsledaren och förklarade läget. Givetvis fick jag starta Nova sist utom tävlan. Och Nova blev själaglad när hon förstod att hon också skulle få vara med. Hon sprang inte så fort som hon brukar, men hon kom imål med 0 fel och den bästa tiden.


När vi stod vid tältet för att pusta ut gjorde Nova världens ryck i snöret. Jag trodde hon skulle hoppa på någon annan hund, men istället hoppade hon på en fotboll som hunden i granntältet hade vunnit. Hon spelade raskt ut den på området utanför banan och morrade och knorrade av glädje. Boxern som vunnit bollen var inte där just då, men man kan faktiskt inte bara stjäla andras bollar hursom helst. Så jag bad en av eleverna att få låna hennes fotboll som hon vunnit. Nova och jag spelade ett tag och Nova var lyckligare än lyckligast.

Då kom en av arrangörerna och sa att jag fick vara med på prisutdelningen eftersom så få gått imål i klassen. Till min glädje fanns det TVÅ fotbollar kvar när vi blev tilldelade "specialpriset" och vi tog ju givetvis en av dem. Att välja en flaska schampo i det läget hade varit idiotiskt! Sedan spelade Nova fotboll ända tills vi skulle åka hem ungefär 1,5 timme senare.

Galleri kommer på hemsidan senare, men här kommer två smakprov.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards