Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Gyttjebrottning

Av Linda - 4 december 2008 22:41


Det är inte ofta jag är på klubben och tränar och när jag väl är där så är det inte så mycket för träningens skull som för umgänget. Jag menar, varför åka längre än nödvändigt för att träna på en plan som är alldeles omöjlig såhär års, om det inte vore för människorna man vill träffa?

Vill jag ha kvalitet i träningen så åker jag till Bialitts grusplan där jag kan satsa utan att riskera liv och lem.

Men ikväll har jag faktiskt varit på klubben och jag hade, faktiskt, en egen idé med mig om vad jag skulle träna på. Det jag suger på allra mest är de förberedande svängarna och flip. Allt beror på att jag är stel som en pinne och bara viftar till med händerna i hopp om att hundarna ska begripa vad jag menar.


På sina ställen var planen ganska torr och där byggde vi också våra kombinationer. Vi blev lite utspridda, men det funkade. Men marken var bara torr på ytan och det krävdes inte många vändor förren det var ren lera istället för gräs.

Min träning fungerade inget vidare. Mina stora kängor - för lerans skull, och min rädsla för att ramla gjorde mig ännu stelare och stillastående än vanligt. Nova fibblade mest runt och lyssnade inget vidare på mig och till slut tappade jag tålamodet och satsade för kung och fosterland. Rätt vad det var så låg jag på rygg i gyttjan och bara kände hur blöt och kall jag blev om byxorna. Hela baksidan var täckt av lera, till och med håret! Ja, kvällen var ung, så det var bara att fortsätta och se glad ut.


Och när vi kom hem så väntade mera arbete. Hundarna var i princip bara rena mitt uppe på ryggen, resten av pälsen hängde i stora bruna illaluktande tovor. Då önskade jag verkligen att jag hade åkt till Bialitt istället.

Fast å andra sidan - då hade jag inte ramlat och de andra hade inte fått sig ett gott skratt!


 
 
Ingen bild

Camilla

6 december 2008 01:05

Vi har nog alla provat på gyttjebrottning på den planen, men som du skriver man roar dom andra för kvällen och det kan det vara värt tycker jag.
Advents kramar från Texas

 
Ingen bild

Tina

6 december 2008 14:21

Ja om det inte e du som trillar så e det jag:)
Det är en absolut tråkig plan höst och vinter. Våra hundar såg oxå ut som lerhögar, jag har en halv kasse med torkad lera som jag borstade ur dom dagen efter och de får jag väl lämna tillbaka så inte planen försvinner:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards