Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Lata dagar i värmen

Av Linda - 2 juli 2009 21:05


Japp, ibland blir det inte alls som man hade tänkt sig. Min vision om den första semestervecka innefattade två flitiga människor som samlade vuxenpoäng, ganska många lite färg, spackel och tapetklister. Man kan lungt säga att min vision sprack.

Det första som hände var att husse ju skadade knät när vi var i Borås. Så på måndagen blev det såklart inget gjort eftersom husse har jätteont. I tisdags var han hos doktorn som konstaterade att det var en stukning och att han skulle vila. Samma dag drabbades jag av ett kraftigt yrselanfall och sov bort större delen av dagen.

Lägg sedan till detta en ofantligt tryckande värme. Vare sig husse eller jag gillar när det är såhär varmt och vi har i princip vägrat gå utanför dörren. Jag får en fruktansvärd huvudvärk och husse blir segare än vanligt. Åskat har det gjort i flera dagar, men inte hjälper det. Värmen är ju lika tryckande i alla fall.



Men lite har vi i alla fall fått gjort, även om det blir svettiga pauser mellan varven. Bland annat så hittade jag ett köksbord på Blocket, ett likadant som vi bestämt att vi skulle köpa på IKEA. Inspirerade av det nya bordet satte vi lite fart och fick möblerat om i lådor och skåp. Nu har vi nästan ett fungerande kök.


Igår när jag till slut resignerade inför värmen och beslöt mig för att ta på bikinin så kunde jag konstatera att överdelen legat och torkat i vinter och nu var alldeles knastrig i resåren. Det gick ju att lösa här hemmavid, men till helgen åker vi ju bort en vecka och bad ingår definitivt i planen.

Så idag har vi, hemska tanke, varit på Väla och shoppat. På Lindex blev det jackpot med en gång och jag gick därifrån med ett par vita linnebyxor, underkläder och tre toppar inhandlade på rea. Me like!

Givetvis hade de inga bikiniöverdelar för storbystade så jag drog vidare till underklädesaffären. Men till och med där gick jag bet. Allting var urplockat såhär långt in på badsäsongen. Det bästa jag hittade var en komplett bikini i svart, mycket enkel, för bara 999 pengar. Skulle inte tro det nej!

Tack och lov så finns det ett annat köpcentrum i grannbyn och där hittade jag en överdel med 25% rabatt.



Meningen var annars att vi skulle städa husvagnen och göra den redo för veckans äventyr. Men en blick på termometern sa mig att jag inte var intresserad av att hoppa in i en husvagn som stått parkerad i tropisk hetta i två veckor. Antingen så får vi göra det senare ikväll, eller varför inte imorgon bitti? Då ska vi ändå upp med tuppen för då kommer sotaren, det stod det på en lapp som låg i vår brevlåda när vi kom hem.


Det är förresten lika bra att vi bekantar oss med traktens alla hantverkare. I morgon kommer som sagt sotaren och när vi kommer hem så måste vi har tag på en VVS-firma som kan fixa pannan och koppla in vattnet i tvättstugan och laga vattenutkastaren i carporten. Och i slutet av månaden kommer Anticimex och kollar varför vi har så förbaskat mycket spindlar över allt. Jag hatar spindlar och de är och spinner i hela huset hela tiden. I min rena tvätt, i garderoberna, längs golvlisterna...

Så, nu fick jag gåshud bara av att skriva om lite spindelväv.


Nu tror jag faktiskt att det ÄNTLIGEN är dags för lite kvällsmat.



 
 
Ingen bild

svärmor

2 juli 2009 21:53

Ha en trevlig semester men innan ni far kan ni tänka lite på oss som varken har fått regn eller åska och till på köpet måste jobba.
Kram till er båda

 
Annika

Annika

3 juli 2009 23:36

Tja.. ni vet vad jag tycker om att planerna ändras, oberoende av er egen vilja, & att ni inte gör *ngnting* ibland.... ;-D
Just det, det är helt rätt!! :-D

Samtidigt förstår jag om ni vill komma i ordning men vadådå, ni ska väl bo där ett tag? ;-)

http://www.clerselius.se/pixie.php

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards