Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Linda - 7 juni 2009 23:50


Efter påtryckning från missnöjda läsare så har jag nu redigerat omröstningen och lagt till fler alternativ.


Av Linda - 7 juni 2009 19:29


Trots att det blev sent i gårkväll igen så var jag faktiskt ganska pigg när det var dags att gå upp. Och i Dårpippiland hade vi flyt och var klara i god tid med morgonrutinerna.

Fast att vi inte skulle tävla i de första klasserna så åkte vi ändå tidigt för att få en bra tältplats och för att hinna äta frukost i lugn och ro. Skönt!

Många trevliga bekanta träffade vi och tiden gick fort. För ovanlighetens skull var det jag som var ute på strövtåg och inte husse. Oftast är det hans stol som står tom och ensam i tältet.


Hopp 2

Svår bana faktiskt. Inte ogenomförbar, men svår. Det mesta av banan kretsade kring två hopphinder på mitten som skulle tas hit och dit en massa gånger. Det var inte lätt att skaffa sig en uppfattning om hur man ville handla för på banvandringen var det kaos. Varför måste folk stå och fundera mitt i kombinationerna eller genomföra sin handling i slowmotion??? Ggggrrrr.

Spice var så himla duktig! Hon var hela tiden med på noterna trots att det var lite ringrostigt på grund av träningsbrist. Loppet var inte supervackert och jag skulle egentligen fått en vägran vid ett hopphinder, men vi kom i mål felfria och i ledning. Trodde jag. Efter 25 startade ekipage hade endast 4 tagit sig imål. Då bestämmer sig domaren för att höja referenstiden med 1 sekund. Det visar sig då att jag hade fått tidsfel, 1,88 för att vara exakt, men som genom höjningen nu endast var 0,88. Men jag var fortfarande i ledning.

Klassen slutade med att jag vann med 0,88 fel och fick alltså ingen pinne. Husse frågade domaren hur han hade tänkt och fick till svar att A) det inte var han som mätt banan och räknat ut refernstiden och att B) han inte kunde veta (efter 25 starter och 4 imål) att ingen bättre skulle komma och springa felfritt och att han inte kunde höja referenstiden med 2 sekunder bara för att vara snäll mot mig.

Att det inte blev någon pinne det kan jag leva med. Men att vinna klassen med tidsfel känns inte kul.


Agility 2

Nu hade Spice fullkomlig hjärnsläpp och diskade sig ganska tidigt. Jag körde vidare men fick till slut avbryta efter som det blev fel på i princip varje hinder. Utom på balansen, där gjorde hon ett SÅÅ fint kontaktfält.


Agility 3

Kul bana som skördade sina offer. Inte dödligt svår, men utslagsgivande. Nova var jätteduktig, trots att hon höll på att fara in i en tunnel, men hon fick fem fel i slalomingången. Fortfarande är jag inte riktigt säker på om hon missade eller om jag trängde henne. Skit samma, för Nova sprang jättefort!

Husse och Luna gjorde också ett bra lopp, blev placerade men missade pinnen med en plats som vanligt.


Hopplag

Rolig bana baserad på klass 2 som jag sprungit med Spice. Mycket enklare och fartigare men hade ändå 2 sekunder generösare referenstid. Hm!

Spice startade först och gjorde en jättefin nolla 6 sekunder under referenstiden. husse lyckades klanta till det och diska sig och därmed var hela laget diskat. Han enda kommentar var:

-Jag är kass på bakombyten.

No shit!

Jag var i valet och kvalet om jag skulle slösa energi på att starta Nova. Men det var tur att jag gjorde det. Hon sprang som satatn i gatan och efteråt fick jag höra att hon hade matchat klassens snabbaste hundar. Häftigt!


Hopp 3

Ytterligare en fartig och rolig bana. Jag uppfattade den inte som särskilt svår men ändå var det många som diskade sig. Husse och Luna rörde till det för sig och fick 15 fel. Nova missade ytteligare en slalomingång men sprang för övrigt felfritt och fort.


Det har varit roligt att tävla idag, kanske för att vi vare sig har tränat eller tävlat på ett par veckor. Efter förra tävlingen kändes SM som ett ganska hopplöst projekt, men nu tycker jag att vi är på banan igen. Så i veckan ska vi inte träna speciellt mycket utan bara vara. Och packa förståss!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards