Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Linda - 13 juni 2009 18:50


Så skulle Emma ha sjungit om hon hade varit här idag och sett mediumhundarnas bana på SM 2009. För det som gällde var att komma i mål. Och det var endast 19 ekipage som klarade detta. 19 av ca. 60 hundar. Slarvigt eller svår bana?

Det jag skriver nu gör säkert många upprörda, men det struntar jag i för detta är mina egna privata tankar. Banan VAR svår, men inte värre än mycket annat vi vant oss vid att springa. Klass 3 är ofta värre än värst, åtminstone i södra Sverige. Snapphanefejden fick t.ex förlänga sin anmälningstid pga. för få anmälningar. Övriga landet vill inte komma till Södern och tävla för banorna är alldeles för svåra.  Och jag kan hålla med dem, klass 3-banorna  är emellanåt överjävliga med threadlar, runt om och staket till förbannelse. Men vi överlever trots att vi knorrar.  Dagens bana var inte på något vis värre än det vi brukar tävla på och jag för min del tyckte att det var en av de trevligare banorna på länge. Och det tyckte jag redan innan jag startade.  Largelagens bana däremot var något alldeles förfärlig, den var hemsk!  Jag vet inte hur många som till slut tog sig runt men det kan inte varit många fler än i small.  Och det var 3 lag. Eftersom diskat är diskat så bestämde sig många för att åka hem och inte starta imorgon fast att de får.  Mediumförarna knorrade rejält efter det individuella loppet och de tyckte att banan var alldeles för svår.  Själv kom jag inte runt felfritt, men jag kom runt. Men det räcker tydligen inte för imorgon har vi ”ingen bra agility att titta på när alla de bra är diskade.” Och vad är vi då? Fiskrens??? Och de hundar som faktiskt gick felfritt och ligger i toppen.   Står inte de för bra agility då? Vi får väl se…

Tyvärr har jag inte möjlighet att rapportera live eftersom datorn är helt puckad. Men Thomas Szabo har sänt alla loppen live med webcam på Agif’s Mästerskapssida. Länk finns på vår hemsida och på Agif’s sida.    

Och GRATTIS alla ni som varit i Höganäs idag. Vi har fått rapporter om både pinnar och placeringar. Bra jobbat!                                           
                                                                             


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards