Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Linda - 20 september 2009 22:18


Tack för all omtanke och värmande ord både via Mail och Facebook!


Det visade sig att Rupa mycket riktigt hade fått en otäck magbakterie, troligen orsakad av smutsigt vatten.

En dag i förra veckan kunde jag inte hitta Luse ute i trädgården. Så småningom lokaliserade jag henne bakom trädgårdsskjulet där hon njutningsfullt drack ur hink med riktigt gammalt vatten som troligen stått sedan långt innan vi flyttade in. Och hon har också varit dålig i magen.


Rupa var hos veterinären två dagar i rad och fick dropp med både näring och antibiotika och nu är hon sitt gamla vanliga glada jag igen. Hon har till och med börjat skälla, något som hon inte har gjort på flera veckor. Och hon är röntgad och undersökt både invändigt och utvändigt, och hon är helt enkelt i toppskick för att vara så gammal. Så förhoppningsvis kan vi se fram emot ett par år till tillsammans.

Av Linda - 20 september 2009 22:09


...oss renorverar och donar vi fortfarande. Alla möblerna är på plats och allt utom hunderian och hallen är målat och klart. Och kökstaket. Men det ska bytas ut helt och hållet för där har de inte gjort ett bra jobb, inte. Och så ska vi ha ner kaklet och sätta upp ett mer passande. Tydligen är vi inte så klara som jag trodde.


Men en del är faktiskt färdigt, bland annat sovrummet. Och jag blev väldigt nöjd får jag säga. Det var ett svårt rum att fotografera och ljuset var inte bra.

Från början hängde kontoret och sovrummet ihop i ett jätterum. Jag kunde inte se poängen med det utan satte tillbaka väggen där den en gång varit. Redan från början hade jag bestämt att sovrummet skulle vara grönt. Tapeten jag till slut fastnade för var mönstart i brunt, svart och vitt förutom grönt. Och när jag tillfälligt slängde på en duk på byrån så insåg jag hur himla snyggt det var med plommon till de övriga färgerna. Så så fick det bli!


    

Av Linda - 20 september 2009 21:55


Underbart väder idag! Och trevligt sällskap, jag hade lätt kunnat stanna och prata lite till. Men konstigt nog så hade husse bråttom hem. Ganska typiskt när jag väl hittat någon att snacka med. Fast det var en lagom lång tävlingsdag. Vi var klara 13.00


Först startade vi i hoppklass 3. Jag trodde först att det var hoppklass 2, för svårare än så var den inte. Tyvärr är lätta banor inte min grej eftersom jag springer så långsamt. Jag vill ha knixigt och svårt så att andra kör vilse och river medan jag kan stajla runt och få briljera.

Nova nollade med en hyfsat bra tid som räckte till en 10:e plats. Ingen pinne tror jag, men det spealr ingen roll eftersom hon redan tagit alla i hopp. Spice gjorde ett riktigt bra lopp med bra tid, men som vanligt hade jag inte marginalerna på min sida utan 3-4 ekipage klev in några ynka hundradelar före oss. Topp 3 gick inte att göra något åt eftersom de är ruskigt snabba. Men Spice fick beröm för sitt lopp och jag tror minsann att det blev pinne också.


Agility 3 var en ganska märklig bana. De första 10 hindren skulle man bara springa fram och tillbaka vid ett gäng hopphinder och en böjd tunnel. Weird!

Efter balansen skulle man ta ett hopphinder rakt fram, men mitt i linjen stod slalomingången som man i princip fick runda för att komma rätt på hopphindret.

Slalomingången blev därför lite svår och hundarna tittade mer på hopphindret än på slalom. Spice klarade sig jättebra fram till just slalom och vi fick två vägran. Jag vet inte vad hon tittade på men inte katten var det slalom.

Nova växlade jag ner för häftigt inför en sväng och drog henne innanför ett hopphinder. Och eftersom min hjärna fortfarande är inställd på SM-nollor så lät jag henne dra iväg på fel tunnelingång efteråt. Just idag räckte inte fem fel till en SM-pinne, men en annan gång kanske det hade gjort det. Så jag måste verkligen sluta tänka nollor och mer på pinnar.


Summering av dagen: vi fattas fortfarande en sketen agilitypinne och vi har två tävlinga kvar på säsongen. Hur ska det sluta? Följ den spännande upplösningen i bloggen!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards