Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Linda - 25 maj 2016 09:04

I helgen har jag och hundarna fått roa oss på egen hand då husse drog till Norge för att döma landslagsuttagning.

Lördagen tillbringade vi i Hässleholm på utställning och jag visade Spice och Steppa. Steppa fick VG i juniorklassen och Spice fick Excellent i veteranklassen.


Steppas kritik:

"Feminin tik med trevliga proportionr på höjd och längd. Bra längd i sin skalle. Kunde dock önskat mer nosparti, något klen i sin underkäke. Något rundade ögon, välplacerade öron. Välagd skuldra, något rak i överarmen. Kunde önskat något längre bröstkorg. Välvinklat bakställ med härliga muskler. Trippiga frambensrörelser och högt buren svans. Härligt visad på ett föredömligt vis!"


Spice kritik:

"Tik på dens större sidan. Önskar kraftigare nosparti. Välplacerad ögon och öron. Vällagd skuldra och överarm. Välformad brötkorg av bra längd. Välvinklat bakställ som är välmusklat. Ger ett kraftigt intryck. Välskött och välvisad."


Efter att ha shoppat och pratat så åkte vi hem och sov middag på soffan. Efter tuppluren så fick vi packa och förbered inför söndagens avfärd i ottan. När klockan ringde var jag väldigt sugen på att stunta i att åka. Men det var ju tur att jag åkte, för det blev 3 SM-pinnar med hem samt mycket bra lopp av alla hundarna. Eftersom husse var iväg så fick jag starta Yippie i klass 2 vilket gladde mig, hon är så hinla härlig att köra. Första loppet inte bra, men andra loppet jag desto bättre. En dum vägran, annars hade det blivit vinst. Men oavsett vilket så ska jag leva länge på det loppet!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards