Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Träningsglädje

Av Linda - 25 augusti 2007 16:46


Efter min traumatiska morgon så blev ingenting som det var tänkt. Frisören hade helt andra idèer än jag om mitt misshandlade jag. Resultatet blev blonda slingor i mitt redan solblekta hår och en rejäl klippning. När jag tittar i speglen är det en ny människa jag tittar på.


Eftersom jag inte hann mata hundarna och gå ut med dem, så gjorde jag det så fort jag kom hem. Sedan lastade jag in hela rasket i bilen och åkte trots stormen till Kontaktfältet för att träna. Medan jag byggde fick hundarna rasa av sig lite.

Jag började med lite ringträning tillsammans med Spice. I morgon ska hon ju kunna detta...

Sedan tog vi några tunnlar och något hopp. Men eftersom Nova satt bunden vid staketet och gjorde lekinviter, så ville Spice inte stanna hos mig. Så hon fick sitta i bilen en stund medan jag tränade Nova.

Jag hade byggt en  kombination från Oskarshamn, en av dem jag diskade mig i. Det tog ett par gånger innan vi kom överens, Nova och jag. Men när det väl funkade så blev det jättebra. Vi körde ett par slalom också och jag tryckte på bra för att hinna före henne och göra ett framförbyte. Det blev lite småstopp i bytet; inte för att jag kom ivägen utan för att hon inte fattade att hon bara skulle strunta i mig och fortsätta framåt. Så det ska vi jobba mer på.


Nova fick hoppa in i bilen så att jag kunde jobba med Spice. Och äntligen har poletten trillat ner! Nu är hon mottaglig för träning och belöning och är beredd att lyssna. Det är helt otroligt med grejjor hon kan!

Hittills har vi bara lekt med tunnlar och hopphinder, men idag kunde hon ta en massa hinder efter varandra. Jag hade samma kombination uppe som jag nyss tränat Nova i. Spice kunde sitta kvar medan jag gick förbi två hinder. Sedan kunde jag kalla in henne över hindren som stod i vinkel, svänga 90 grader in i en lång böjd tunnel för att sedan hoppa ett hinder rakt fram, omgivet av andra hinder på båda sidorna.

Fatta vilken tjej jag har!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards