Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Lite jobbigt just nu

Av Linda - 12 oktober 2007 23:39


Just nu är det ovanligt stressigt och stökigt i Dårpippiland. Det är så mycket jag VILL göra och så lite tid till det. Det finns så mycket jag BORDE göra, och det finns lika lite tid till det. *vinkar till Maria, Tina, Jill och alla andra jag vill höra av mig till*

Beställningarna är snart avklarade för den här gången. Imorogn gör jag klart det sista och levererar på söndag och måndag. Sedan är det väl dags att sätta igång och sy till försäljning.


Nu är det höst på riktigt. På kvällarna är det riktigt kallt. Fast jag är alltid varm och tränar envist i bara T-shirten medan alla andra är påbyltade upp till öronen. Jag har aldrig förstått hur man kan träna klädd på det viset.

På hösten går allting mot slutet på något vis, men samtidigt mot en början. Redan nu är tävlingskalendern klar och vi pratar redan om resor till Värmlandsveckan och Norge. Samtidigt är vi i full gång med att avsluta de kurser vi håller på med. I veckan var på planeringsmöte på Hundcenter och bokade in alla våresn kurser. Om man säger såhär: Vi kommer inte att vara sysslolösa...

Även på jobbet håller vi på att avsluta. Efter höstlovet byter jag kollega igen. *suckar*  Förvisso blir det en gammal kollega som komme tillbaka, men jag är så förbaskat trött på dessa eviga personalbyte. Dessutom är jag trött på att vara chef. Och ändå bekymrar det mig att jag om några veckor ska behöva dela med mig av ansvaret, att besluten inte längre är enbart mina. Skumt va?


Tävlingssäsongen är väl i princip också avslutad. Vi åker till Stora Stockholm i december, men jag är inte säker om jag ska köra agility där. Husse och Luna ska i alla fall tävla. Själv tänkte jag ställa både Spice och Nova. Och sedan börjar hela karusellen om igen i januari med My Dog. Sedan närmar sig både SM och Spice tävlingsdebut med stormsteg. Inte för att jag MÅSTE börja tävla Spice, men jag siktar på det. När Nova väl "knäckte koden" så gick allt så jättefort och hon var tävlingsklar långt innan hon hade åldern inne. På sätt och vis hoppas jag att Spice är lika clever.


Min vackra Nov-Nov är inte sig själv. Både på träning och tävling har hon gått som en snigel på sista tiden och hon drar sig undan och ligger gärna för sig själv. Förhoppningsvis är hon bara trött. Och det har hon all rätt att vara. Först hade hon en kull valpar och sedan gick hon rakt på en ganska tuff tävlingssäsong. Dessutom fick ju Spice stanna och Spice älskar verkligen sin mamma. Nova älskar inte Spice lika mycket. Åtminstone inte alltid. Jag är riktigt orolig för Nova. Jag ska beställa tid hon homeopaten och hittar han inget så vill jag ta ett blodprov för att se så hon integår och bär på något.

Det mest naturliga hade varit att bara låtit henne vila, men jag ställs hela tiden inför ett dilemma. Vad är bäst; att hon får vila helt från träningen och vara ledsen över  att jag ägnar så mycket tid åt Spice eller att hon får träna lite grann?

Ja, ja, ja, hundar har inte känslor som vi! Men hundar i flock känner avundsjuka och rivalitet, och alla vill vara högst i rang efter flockledaren. Hur jag ska göra blir ett senare problem. Nu är det snart lördag och jag ska nog ta och krypa ner i sängen.


 
 
Ingen bild

Fru Faint

13 oktober 2007 14:26

Hej Linda, Magnus, Rumpan o alla andra fina flickor! Hoppas allt är väl, läste om Nova, hoppas det blir bättre! Hoppas också att vi kan höras en dag, när du/ni har lite tid! Stora kramar Lizette och vavorna!

 
Ingen bild

hejsvejs fr Nixxa och c/o

16 oktober 2007 21:18

Hejvejs, vet hur du känner..... man vill så mkt. Kul att Spice är så härlig men vad är det med lilla NovNov? Hoppas det bara är hösttrötthet. Nixxas starter i Borlänge är det inget att hänga julgranen över. Tur det var tre starter, men tredje gången då allt flöt som bäst blåser långhoppet omkull och vi får göra en omstart ngr hundar senare.... Och inte gick det heller. Skit.... sprang förbi tunlar och hade sig... så vi har legat i ytterligare hårdträning för att ha sug på tunlar.. och träningarna går ju bra. Slalom sitter ntligne och hon har fattat galoppen. Härlig känsla, nu ska vi bara ha upp farten. Har sett en bra cd på det.
Min första kurs går bra och de lär sig faktiskt enhel del, jag är riktigt imponerad på mig själv hahahah..... Längtar till december. Vad är det för domare är det ngt för Nixxa tro????
Kramkram Nixxa hurrahurra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards