Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 12 juni 2007

Av Linda - 12 juni 2007 22:11


Och det är faktiskt helt okej. Nej, jag har inte tröttnat på honom och jag försöker inte få honom att dumpa mig så jag får spela martyr. Min man är nämligen förälskad i min allra bästa Spice.


Jag har sett vissa tecken redan innan men jag har inte riktigt velat tro på det jag sett. För min man älskar inte hundarna, inte på samma sätt som jag. Han tycker mycket om dem och bli ledsen om någonting händer dem, men han är trots allt en nybliven hundägare och ännu inte en komplett hundidiot.


1. Det var han som föreslog att Spice skulle få stanna hos oss iställetför att flytta till en fodervärd, trots alla diskusioner om pengar, tid och träning.


2. Han insisterade på att det var han som skulle hålla i Spice när vi var ute och gick, eftersom:

- Jag har ju bara Luna och du har de andra tre, och då kan jag bära Spice när hon inte ska gå längre.


3. De senaste dagarna har jag hållit hans hund också medan han har haft Spice.


4. Han accepterar henne precis som hon är; att hon sover i sängen, att hon inte är 100% rumsren ännu, att hon springer ivägen för en överallt...


5. Han sitter och tittar på henne när hon sover.


6. Han säger saker som:

- Är du snygg eller är du snygg?

- Du är så himla söt!


För min del tycker jag bara ett det är roligt. Spice är min hund och en riktig mammagris, och det vet husse. Det var till och med han som påpekade det för mig. Men jag har aldrig sett husse såhär, förälskad i en hund.


Dagen i övrigt


Idag har vi varit på utflykt med fritidsbarnen. Och eftersom vi inte var så många så fick hundarna följa med. Åtminstone de yngre. Två av de störra barnen fick gå sist i ledet tillsammans med mig och höll Nova och Luna. Själv höll jag ordning på Spice, vilket inte var helt lätt. Nova var alldeles till sig över att få träffa alla barnen och hon letade hysteriskt efter en fotboll att leka med. Detta smittade av sig på Spice som drog i kopplet som en vettvilling tills hon klöktes.

Vi promenerade till skogen här hos mig, en promenad på 45 minuter. I den gassande solen kändes det som evigheter. Barnen var jätteduktiga och gnällde inte ett dugg. När vi kom fram lekte de en stund och Nova hade fullt sjå att leka med barnen i en koja. Spice var helt slut så jag tyckte hon skulle stanna hos mig och ta det lugnt. Det tyckte inte hon. Som på alla bättre utflykter så hade vi matsäck med oss. Varför smakar det så bra att äta mat utomhus?

Efter maten hade barnen kapplöpning längs stigen och Nova hände glatt på med Luna i hälarna. Så småningom fick även Spice vara med och alla tre sprang som galningar fram och tillbaka.

Tills slut gick vi hem till mig för att äta lite glass. Femtom barn och fem hundar i mit vardagsrum var lite trångt, men ni vet ju vad de säger om hjärterum. Spice struntade i tumultet och somnade resolut under soffbordet.

När vi skulle gå tillbaka till fritids beslutade jag att lämna Luna, Nova och Spice hemma och istället ta med Luse och Rupa på en promenad. Det gick långsamt i värmen vill jag lova. Båda tanterna börjar bli gamla nu och det börjar synas. De tyckte det var skönt att komma till fritids och få lägga sig på klinkersen i hallen.

När jag kom hem sov Spice fortfarande och hon har fortsatt att sova hela kvällen. Hon ska nog ta det lite lugnt framöver.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards