Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 2 september 2007

Av Linda - 2 september 2007 20:34


Idag har jag fått vara hemma själv. Husse har varit i Skurup och dömt och jag har varit hemma och fixat och donat.


Meningen var att jag skulle sy en massa halsband. Men sedan kom jag på att kameran var full och behövdes tömmas. Och DÅ insåg jag att hemsidan behövde uppdateras.  Givetvis tog det en alldeles ryslig tid och givetvis så krånglade det. Så därför fungerar inte hemsidan som den ska, om ni nu undrar.

Jag beslöt mig för att strunta i det just då och satte mig för att sy istället. Det första jag gjorde var att bryta ytterligare en nål. Spetsen föll ner genom matarfötterna och in i maskinen. Jag letade ett tag men hittade den inte och jag gissade att den fallit ut på bordet under maskinen. Så jag ryckte på axlarna och satte käckt i en ny nål. Och så tog det tvärstopp igen.  Förmodligen låg nålspetsen kvar där nere någonstans, för matarfötterna vägrade att mata fram tyget. Husse fick i uppdrag att montera sönder maskinen och se vad han kunde göra. Det enda som hände var att han inte heller hittade nålspetsen. Dessutom klarade han inte av att montera ihop maskinen igen. Vad ska jag säga? Jag kan inte ens skylla på att det är fredagen den 13:e!


Här är i alla fall några bilder från igår. Den ena föreställer Spice lillasyster Sol och den andra föreställer halsbandet som hennes matte beställde åt henne.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards