Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2008

"Någon sorts vägran och sedan en annan sort"

Av Linda - 10 augusti 2008 15:17


Så rolig är speakern idag på bana 3 i Oskarshamn. OM banan var svår för small och medium så är det inget mot hur svår den är för large. Och vägran blir det av både den ena och andra sorten.


Jag mår inget vidare idag. Fast att banvandringarna började vid 6-tiden så sov jag som en stock ett par timmar till.

Huvudet snurrar och jag känner mig illamående. Så mår jag ibland och det finns inget annat att göra än att tugga Calma och se glad ut. Och så vägrar jag att gå upp. 5 fel innan jag ens har klivit ur sängen. Härligt...


Problemet är bara att jag glömde att åka till Apoteket. Tack och lov så hade tävlingsledarens man möjlighet att åka så fort de öppnade i stan.

Det är nämligen inte bara jag som mår dåligt. Okarshamns BK ligger på en gammal uttorkad sjöbotten och marken gungar och skakar när någon går förbi. Fler kommer att behöva Calma.


Luna är först ut i agilityklass 3. Hon tjuvstartar och jag trodde att hon skulle springa jättefort. Det gjorde hon inte. Hon vägrar att springa fortare än hon själv vill. Det är nog någon sots vägran.

Efter oxern ska man svänga tajt in emellan för att kunna ta nästa hinder. Luna kraschlandar i oxern. Och sedan hoppar hon av nergången på balansen. Men det ser inte domaren, så vi får bara 5 fel.

Nova däremot gör sitt livs lopp och kommer 6:a i ett startfält på 70 ekipage. Det bästa är att hon lyssnar på mig och flyttar sig dit jag vill.


Vi bor på tävlingsplatsen, precis bredvid toaletterna och under ett morellebärsträd. Bären är nästan övermogna och ramlar ner på marken och på förtältets tak så det bli alldeles fläckigt.

Det kryllar av slöa getingar. Och sniglar.

Spice är i extas. Sniglar är fina tycker Spice. Eftersom vi har kommit överens om att sniglar vare sig ska ätas eller tas med hem så nöjer sig Spice med att längtansfullt slicka på alla sniglar hon hittar.

- All you need is love, säger Spice och valsar lyckligt vidare till nästa snigel.



 
 
Obbie

Obbie

12 augusti 2008 20:51

Spice, ska vi bilda klubb? Jag har en passion för misar! Såna fiiiina på fyra ben som säger MJAU. Bara jag ser dom så säger jag; MIIIISE och springer dit och pussar på honom en massa. Han brukar slå på mig och då blir jag ännu gladare. Matte säger dock att misen inte tycker om mig, vad är det för påhitt?! Kram från Obbla bus

http://www.slimminge.nu/klockaregarden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards