Om vårt galna liv i Dårpippiland

Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Linda - 20 juni 2008 09:51


Jaha, då var det midsommar igen! Tydligen så ska man fira det, något jag inte gjort på många år.

När jag var yngre och fortfarande musicerade så betydde midsommarafton och midsommardagen ett evigt farande mellan olika institutioner av olika slag, men det var ändå något visst och jag fick klä upp mig och ha krans i håret. Numera spelar jag inte så ofta, bara på jobbet och då bara till jul och midsommar. Så igår spelade jag faktiskt till dansen kring stången och alla 100 fritidsbarnen dansade. Det var faktiskt himla kul!


Om några timmar ska vi åka till Blekinge till husses mamma med familj. Vi ska ha husvagnen med och sova på deras gård. Jag gillar inte att sova borta så husvagnen är den perfekta lösningen, mitt eget krypin på annans mark. Och hundarna stortrivs i Jyckaåket och det är såklart ett extra plus.

Eftersom vädret inte är det trevligaste så blir det vare sig finkläder eller krans i håret. Precis som de senaste åren så får det bli jeans och fleecetröja. Väldigt festligt!


NU ska jag faktiskt göra något så ovanligt som att åka ner till stan och seom jag kan hitta lite kul kläder.


Jag önskar er alla en glad midsommar!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards