Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Om man ständigt är negativ...

Av Linda - 6 september 2009 21:40


... så riskerar man inte att hela tiden bli besviken.

Jag har minsann haft min beskärda del av besvikelser, kanske speciellt med Nova. Antingen så blir jag besviken för att loppet var kasst eller så blir jag besviken för att bra lopp aldrig räcker till. Det är alltid ekipaget före oss på listan som får SM-pinnen eller certet. Många säger att jag inbillar mig men jag har god lust att göra en sammanställning över denna "slump".


Idag har vi varit i Partille och tävlat. Jag har aldrig varit där innan, men när de skriver att det är en bit att gå från parkeringen till banan så menar de det verkligen. På en skogsväg, uppför en backa, genom leran och genom snår.

Vi sladdade in på plan samtidigt som banvandringen för hopp öppen medium började. Fokus? Vaddå?!

Först in med Spice. Hon gick ganska fint fram till en hoppsekvens på slutet där hon flippade iväg över fel hinder. Luna gjorde ett felfritt med långsamt lopp. Nova var seg men gick runt felfritt och totalt räckte det till 4:e plats. Luna kom 5:a.


Agilityklass 3 var en knepig historia. Den var inte elak, men väl så klurig. Jag startade först med Nova och jag fick börja med att ryta. Nova tänkte inte alls svänga in i den tunnel hon skulle, hon tänkte ta gungan som stod rakt fram. Ett par hinder senare visste hon inte hur man threadlade, så då fick hon lämna banan.

Spice, den lilla boven, tjuvstartade och jag hann bara se något svart som susade förbi i ögonvrån. Jag hann reagera och styra henne rätt. I slalom hände samma sak som i Lund, rätt in men fel porten efter. Och sedan kunde inte heller hon threadla och framför allt klarade hon inte av att ta rätt tunnelingång. Och då blir man diskad.


Miza har fortsatt skörda hjärtan idag. Fast hon blev lite trött av alla som ville hälsa så under largeklassen somnade hon mellan våra stolar, mitt i allt oväsen, med skunken som huvudkudde. Lilla Miza!


Hoppklass 3 var en rolig bana. Lurig men rolig. Nova startade först och gjorde en fin nolla. De efterföljande ekipagen diskade sig på varierande ställe. Ja, inte Rosa och Mascot förståss, de knuffade ner oss på andra plats. Och så Susanne och Yatzy som knuffade ner oss ytterligare ett hack. Själv blev jag mer och mer modfälld och såg certet segla iväg. Jag vågar aldrig hoppas, för jag vet hur det blir. Och jag avskyr när andra säger: Det här tar du lätt, titta på vilka som är kvar.

Men allt kan hända. Jag har fått stryk av mina ögon sämre ekipage förr.

Spice startade sist. Jag hade bestämt mig för att hon skulle runt! Och det gick fint. På slutet flöt hon ut och höll på att ta fel väg men det redde ut sig och hon klämde sig in på 4:e plats. Medan jag belönade hann ytterligare ekipage gå imål och knuffa ner oss ett hack och jag fick beskedet att jag missat certet.

Så vi bestämde oss för att packa så att vi var klara att åka efter prisutdelningen. Då ropade speakern Janne på mig och ville veta om Spice var fullcertad. Jag trodde han skojade så jag tvingade honom att dubbelkolla med 4:ans matte. Och mycket riktigt, Spice fick certet!


Om två veckor är det ett år sedan Spice gjorde tävlingsdebut och idag har hon kammat hem sitt första cert. Inte illa!


 








 
 
emma!!!

emma!!!

6 september 2009 22:11

nu har jag varit inne på din blogg i tre omgångar varje gång är det ett nytt inlägg.. förstod det efter andra omgången dock...(plötsligt händer det!)
GRATTIS! cert! de är ju grymt! så roligt!! jag bjuder på fika på onsdag för att fira våra framgångar!!!! KRAM!

http://emmalaurin.bloggagratis.se

 
Mari & Jeanette

Mari & Jeanette

6 september 2009 22:27

Ett jättegrattis till Spices cert!

http://www.slimminge.nu/klockaregarden

 
Sara

Sara

6 september 2009 23:26

grattis spice :D

http://lunaqueen.blogg.se

 
Camilla

Camilla

6 september 2009 23:37

GRATTIS LINDA OCH SPISAN.
Damtussen är jätte söt i sitt täcke.
Kram Camilla

http://texasekberghotmail.com

 
Mia med flock

Mia med flock

7 september 2009 12:00

GRATTIS till certet!

Och tack för att du gnällde på mig om mina armar i Lund. När jag tänkte på det i går i Eslöv så gick det mycket bättre!

http://agilityvilda.blogspot.com

 
Ingen bild

anne

7 september 2009 13:22

grattis spice!
Vad skoj!

 
Ingen bild

Tina

7 september 2009 15:55

GRATTIS TILL CERTET!!!!

Bra jobbat!

 
Reneth

Reneth

8 september 2009 14:50

Grattis till Certet :) Jätteroligt..

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Nixxa

Nixxa

9 september 2009 11:17

Matte läste ju inlägget men skre bara om Mizaflisan att hon var så söt.....Jag måste ju bara GRATTA syrran...Hurra va du e bra !!!! Supergrattis :o)
Kramkram Storesyrran /Matte hälsar åxå, du och din matte e grymma :o)

http://nixxa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lottie & Zac

9 september 2009 19:31

STORT GRATTIS!!!! Världens bästa Piraya med världens bästa Linda!

Men du... man måste våga ta livet med en klackspark också + plus se allt som kan glädja en som en bonus =).
Ibland undrar jag om du inte har lite för höga krav och förväntningar på dig själv? Om du bara gjorde allt hälften så bra så skulle det räcka till och bli över ändå!! =)

Massor av kramar ifrån oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards