Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 3 december 2007

En bra födesledagspresent

Av Linda - 3 december 2007 19:39


Tack för alla gratulationer på min födelsedag i torsdags! Nu är jag ett år äldre och som vanligt funderar jag på vart tiden tar vägen.

I födelsedagspresent hade jag önskat mig var en helgkurs för Annika Aller, och den har vi varit på i helgen.


Och så mycket jag fick ut av den! Inte så att den revolutionerade min handling eller tankesätt men den gav mig massor av aha-upplevelser och självförtroende. Nova var pigg och glad och orkade ge allt hela tiden. Annika sa att vi var ett fantastiskt team och att det syntes att vi gillade att jobba tillsammans och kände varandra utan och innan. Hon fick oss verkligen att prestera till max hela tiden i den tunga ridhussanden och det är inte utan att jag är lite seg i benen idag.


Förutom att det var en stor egoboost så fick jag alla de här små knepen och detaljerna mera klart för mig. Och jag har fått så mycket med mig till kurserna och eleverna. Allt det jag redan pratar om och alla mina liknelser kommer nu i en mer förfinad upplaga och tack vare kursen känns det som att boken har fått sig en knuff framåt. Nu känns det inspirerande att skriva igen. Mycket jobb återstår men det känns ändå som om det bara är att knyta ihop säcken nu.


Att få en kurs i födelsedagspresent är jättebra! Kanske inte någon stor överraskning eftersom jag själv bokat in oss på kursen, men det var definitivt kul att få den finansierad av någon annan. Tänk på det nästa gång ni ska ge bort något till en hundmänniska. Hur fel kan en kurs bli?


 
 
Ingen bild

heeeeeeeeeeej

3 december 2007 22:26

Nu ses vi snart :o) får man bjuda på lördagsmiddag? Vi ska på julbord på fredag.
nixxa var såå duktig på tävlingen, men vi diskade oss men med flaggan i topp. MVG av Malin Tångring kulkulkul .....
ses snart krami massor.. ska bli så kul att ses................ nixpix och c/o

 
Ingen bild

skämsssssssssssss

3 december 2007 22:27

skäms över at inte HURRA för 31-åringen....
Nu kommer den HURAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..
Glömde nästan makens grattis (huhuu) ska bli skönt med jullov snart....

 
Veronica

Veronica

4 december 2007 17:02

Ooo, stort grattis i efterskott!!!

Vad roligt med kurs för Annika Aller! *avundsjuk*
Nu vill jag hem och gå kurs för er!! Vill vill vill! =)

http://www.nogg.se/teoblondie

 
Ingen bild

Titti

8 december 2007 22:42

Det är klart att en kurs aldrig kan vara fel till en hundmänniska! Jag har nu en som ska fylla jämt och har sett ut några att välja mellan! :) Men kan priset sjunka lite(ganska så mycket!!) så att jag har råd!!
Stort grattis i efterskott!! (jag vill också gå på kurs!! trots att jag inte har hund, inte har tävlat... men den låter så intressant!!
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards