Om vårt galna liv i Dårpippiland

Direktlänk till inlägg 14 december 2007

Stockholm - here we come!

Av Linda - 14 december 2007 18:46


Hör och häpna - kl. 10.20 satt makarna Andkvist färdiga och packade på soffan och väntade på att vårt ressälskap skulle anlända. Vi var tvungna att åka i god tid eftersom vi inte visste hur vägarna såg ut och för att vi var tvungna att checka in i tid på hotellet.


Bilen blev minst sagt överfullt med grejjor. Takboxen lastade vi så mycket vi vågade och resten fick ligga i baksätet. Tre personer och fem hundar trängde sedan ihop sig i bilen och styrde kosan mot den Stora Huvudstaden.


Resan gick faktisk ganska smidigt och det kändes inte som om det tog speciellt lång tid. I mitt kära gamla Jönköping stannade vi på A6 Center för att äta lunch och rasta hundarna. Husse fick hålla hårt i oss för att vi skulle gå raka vägen till en resturang och inte försvinna iväg på shopping.


Att ta sig igenom Stockholm var det som tog längst tid. Stockholmarna kan inte köra bil och det kändes ganska livsfarligt när husse vant rattade bilen från den ena filen till den andra på äkta stockholmsmanér. Ingen använder någonsin blinkers och vill man byta fil när trafiken står stilla så ställer man sig helt enkelt på tvären tills någon flyttar på sig.


När vi kom till hotellet så var det givetviss problem med rummen. Trots att vi allihopa hade bokat dubbelrum med hund, så syntes det inte i bokningssystemet. För oss ordnade det sig ganska snabbt, men för vårt ressällskap och hennes väninna gikc det inte lika lätt. De hade studentrabatt och av någon anledning kunde de inte ge dem ett vanligt dubbelrum. Istället fick de bo i ett enkelrum för rökare med en tältsäng inklämd i ett hörn.


Efter att ha installerat oss i rummen så rastade vi hundarna och letade sedan upp ett ställe där vi kunde äta. Sedan fick vi åka tillbaka till hotellet för att sätta igång och snygga till hundarna. Trimbordet hadee vi inte burit upp så skrivbordet fick duga.

Utställningen var på lördagen och jag hade ännu inte bestämt om jag skulle visa Spice. Men vi gjorde vid alla hundarna ändå och kröp sedan ner i sängarna. Gud, så skönt det var! Jag hade inte sovit ordentligt på jättelänge och jag somnade som en sten i min mjuka hotellsäng.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 mars 2018 21:04

Förra helgen var vi på FitDog-läger. Det började redan på fredagen med en föreläsning om balansbollsträning. Väldigt bra för mig som precis har börjat lite. För att slippa åka fram och tillbaka så tog vi in på hotell och som vanligt så var det ett äv...

Av Linda - 11 mars 2018 14:33

Förra helgen var Steppa, Skrutt och jag på uttag till WAO i Kinnaredshallen. Vi bodde på hotell i Jönköping med trevligt sällskap och god mat. World Agility Open går i Holland i maj. Förutom vanliga agility- och hoppklasser så tävlar man även i sno...

Av Linda - 20 februari 2018 18:32


Det har varit dött i bloggen sedan årsskiftet. Dels har det inte hänt så mycket och dels så känns det som om bloggens funktion har spelat ut sin roll. Den är meckig att uppdatera och lite svårhanterad. Men samtidigt vill jag inte göra mig av med den....

Av Linda - 30 december 2017 18:01


Året 2017 är snart till ända och jag tycker att det är svårt att skriva en årskrönika just i år. Det har hänt så mycket både positivt och negativt och det går liksom inte att skriva ner allt. Men det jag tar med mig från 2017 är hur oändligt tacksam ...

Av Linda - 24 december 2017 08:47


Det har inte varit mycket bloggande här på sistone. Det har varit mycket med både jobb, hundar, kurser och julstök. Planen var att fylla bloggen med underbara bilder och roliga texter om våra valpkullar men tyvärr blev det platt fall. Yippie födde i ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards